Lounge Chair & Ottoman.

Marca: VITRA
Referència: 41209600
Versió noguera i pell Premium.

Entrega aproximada 2 setmanes
8,499.00
ShareThis Facebook Tweet Google +'
«Per què no fem una versió actualitzada de l'antiga butaca de club anglès?». Amb aquest comentari, Charles Eames va començar a desenvolupar el Lounge Chair en un procés que va durar diversos anys. El seu objectiu era aconseguir una butaca àmplia i proporcionat que combinés el confort amb l'ús de materials i mà d'obra d'excepcional qualitat. Amb el disseny d'aquesta butaca en 1956, Charles i Ray Eames van establir un nou estàndard: no solament és més lleuger, elegant i modern que les butaques de club convencionals, sinó que també és més confortable. Gràcies a aquestes qualitats, el Lounge Chair es va convertir en un dels dissenys més famosos de Charles i Ray Eames i és ja un clàssic de la història del mobiliari modern.

Vitra ofereix ara el Lounge Chair en dues grandàries: la versió amb les dimensions clàssiques i una nova més gran. A més, a les diverses combinacions de tapisseria en pell, carcasses de fusta i bases, s'uneix ara una edició del Lounge Chair en color blanc amb detalls a joc.

Des que es va fabricar per primera vegada el Lounge Chair, l'altura mitjana de la població ha augmentat a tot el món en gairebé 10 cm. En estreta col·laboració amb la Eames Office, Vitra ha desenvolupat una nova versió més gran perquè les persones més altes també puguin gaudir del confort excepcional que van imaginar Charles i Ray Eames per al seu disseny original de 1956.

Vitra fabrica el Lounge Chair de Charles i Ray Eames des dels anys 50 seguint el mateix mètode. Ara, en col·laboració amb la Eames Office, Vitra amplia l'assortiment amb noves combinacions acuradament seleccionades de colors de cuir, fustes i bases.
Charles & Ray Eames


Charles Eames va néixer en 1907 en St. Louis, Missouri, va estudiar arquitectura en la Washington University de St. Louis i va obrir el seu primer estudi amb Charles M. Gray en 1930. En 1935 va fundar un altre estudi d'arquitectura amb Robert T. Walsh Després de rebre una beca en 1938 de la Cranbrook Academy of Art, es va mudar a Michigan i va començar a treballar com a professor en el departament de disseny a l'any següent. En 1940, ell i Eero Saarinen van guanyar, amb la seva presentació conjunta, el primer premi del concurs «Organic Design in Home Furnishings» organitzat pel Museu d'Art Modern de Nova York. Durant aquest mateix any, Eames es va convertir en el cap de departament de disseny industrial de Cranbrook, i en 1941 es va casar amb Ray Kaiser.

Ray Eames, nascuda Bernice Alexandra Kaiser, va néixer en Sacramento, Califòrnia en 1912. Va estudiar a l'escola May Friend Bennet School de Millbrook, Nova York, i va continuar els seus estudis de pintura amb Hans Hofmann fins a 1937. Durant aquest any va exposar la seva obra en la primera exposició d'artistes abstractes nord-americans en el Museu Riverside de Nova York. En 1940 es va matricular en la Cranbrook Academy of Art i a l'any següent es va casar amb Charles Eames.

Entre 1941 i 1943, Charles i Ray Eames van dissenyar i van desenvolupar lliteres i fèrules per a cames fetes de fusta laminada modelada, i en 1946 van exposar els seus mobles de fusta laminada modelada experimentals en el Museu d'Art Modern de Nova York. Posteriorment, l'Herman Miller Company de Zeeland, Michigan, va començar a produir els dissenys de mobles dels Eames. Charles i Ray van participar en el concurs «Low-Cost Furniture» del MoMa en 1948, i van construir la Eames House en 1949 com la seva residència privada. Al voltant de 1955 van començar a centrar-se més en el seu treball com a fotògrafs i productors cinematogràfics, i en 1964 Xerris va rebre el títol de Doctor Honorari de l'Institut Pratt de Nova York.

La Eames Office va dissenyar el Pavelló d'IBM per a la Fira Mundial de 1964-65 a Nova York, i l'any 1969 va sorgir l'oportunitat de participar en l'exposició «Qu'est-ce que li*design?» en el Musée des Arts Décoratifs de París. En 1970-71, Charles va ser nomenat professor en la càtedra Charles Eliot Norton Professor of Poetry de la Unviersidad d'Harvard. El MoMA va tornar a presentar una exposició de l'obra dels Eames titulada «Furniture by Charles Eames» en 1973. Charles Eames va morir en St. Louis en 1978; Ray va morir en 1988.

Charles i Ray Eames han tingut una profunda i duradora influència en Vitra. La seva activitat com a fabricant de mobles va començar en 1957 amb la producció dels seus dissenys. Però no solament són els productes de Charles i Ray Eames els que han deixat la seva petjada en Vitra. Fins i tot avui, la seva filosofia del disseny continua profundament arrelada en els valors, l'orientació i els objectius de l'empresa.
Base polida/ laterals negres.

Carcassa en noguera pigmentat negre.

Tapissat pell Premium color marró.

Confirguración dimensions noves.

Peu amb desplaçaments de feltre.
Sigues el primer a comentar
Necessites registrar-te per poder fer comentaris.

Productes relacionats