Eames Plastic Chair DSW - tapissat seient

Marca: VITRA
Referència: 44030600
1
(Nova altura)
473.00
ShareThis Facebook Tweet Google +'
«Getting the most of the best to the greatest number of people for the least» (aconseguir més del millor per a més gent i per menys): amb aquestes paraules, Charles i Ray Eames van descriure un dels seus principals objectius com a dissenyadors de mobles. Cap de les seves obres es va apropar tant a aquest ideal com la Plastic Chair. Durant anys, tots dos van treballar sobre la idea d'una carcassa de seient d'una sola peça modelada per adaptar-se als contorns del cos humà. 

En la dècada dels 40, com els seus experiments amb fusta contraxapada i xapa d'alumini no els donaven els resultats esperats, la cerca de materials alternatius els va portar a la resina de polièster reforçada amb fibra de vidre.Els Eames van reconèixer i van aprofitar al màxim els avantatges d'aquest material: moldeabilitat, rigidesa, qualitats de tacte agradable, idoneïtat per als mètodes de fabricació industrial. Amb la resina de polièster, fins llavors desconeguda en la indústria del moble, van aconseguir dissenys de carcassa satisfactoris i adequats per a la producció en sèrie. 

Després de la seva presentació en el concurs «Low-Cost Furniture Design» (Disseny de mobles de baix cost) organitzat pel Museu d'Art Modern de Nova York en 1948, les cadires Plastic Armchair (carcassa A) i Plastic Side Chair (carcassa S) es van presentar al mercat en 1950 com les primeres cadires de plàstic de producció industrial en la història del moble.A més, les Eames Plastic Chairs van introduir una nova tipologia de mobles que s'ha utilitzat enormement des de llavors: la cadira multifuncional la carcassa de la qual pot combinar-se amb diferents bases per a diferents propòsits. 

Ja en 1950, Charles i Ray Eames van presentar una sèrie de bases que permetien diverses postures de seient. Un model especialment sorprenent és l'anomenada base Eiffel Tower: un intricat i elegant disseny de filferro d'acer que combina de manera inimitable una forma lleugera i elegant amb una gran resistència estructural.Actualment Vitra fabrica les confortables carcasses de seient de les Plastic Side Chairs i les Plastic Armchairs en polipropilè i ofereix una gran varietat de bases, colors de carcassa i opcions de tapissats. Això permet als clients especificar infinitat de combinacions diferents i usar les cadires en una enorme diversitat d'entorns: des de menjadors, sales d'estar i oficines domèstiques fins a espais de treball en oficines i sales de conferències; des de bars i restaurants fins a sales de descans i cafeteries; des de sales d'espera i auditoris fins a terrasses i jardins.
Charles & Ray Eames, 1950


Charles Eames va néixer en 1907 en St. Louis, Missouri, va estudiar arquitectura en la Washington University de St. Louis i va obrir el seu primer estudi amb Charles M. Gray en 1930. En 1935 va fundar un altre estudi d'arquitectura amb Robert T. Walsh Després de rebre una beca en 1938 de la Cranbrook Academy of Art, es va mudar a Michigan i va començar a treballar com a professor en el departament de disseny a l'any següent. En 1940, ell i Eero Saarinen van guanyar, amb la seva presentació conjunta, el primer premi del concurs «Organic Design in Home Furnishings» organitzat pel Museu d'Art Modern de Nova York. Durant aquest mateix any, Eames es va convertir en el cap de departament de disseny industrial de Cranbrook, i en 1941 es va casar amb Ray Kaiser.

Ray Eames, nascuda Bernice Alexandra Kaiser, va néixer en Sacramento, Califòrnia en 1912. Va estudiar a l'escola May Friend Bennet School de Millbrook, Nova York, i va continuar els seus estudis de pintura amb Hans Hofmann fins a 1937. Durant aquest any va exposar la seva obra en la primera exposició d'artistes abstractes nord-americans en el Museu Riverside de Nova York. En 1940 es va matricular en la Cranbrook Academy of Art i a l'any següent es va casar amb Charles Eames.

Entre 1941 i 1943, Charles i Ray Eames van dissenyar i van desenvolupar lliteres i fèrules per a cames fetes de fusta laminada modelada, i en 1946 van exposar els seus mobles de fusta laminada modelada experimentals en el Museu d'Art Modern de Nova York. Posteriorment, l'Herman Miller Company de Zeeland, Michigan, va començar a produir els dissenys de mobles dels Eames. Charles i Ray van participar en el concurs «Low-Cost Furniture» del MoMa en 1948, i van construir la Eames House en 1949 com la seva residència privada. Al voltant de 1955 van començar a centrar-se més en el seu treball com a fotògrafs i productors cinematogràfics, i en 1964 Xerris va rebre el títol de Doctor Honorari de l'Institut Pratt de Nova York.

La Eames Office va dissenyar el Pavelló d'IBM per a la Fira Mundial de 1964-65 a Nova York, i l'any 1969 va sorgir l'oportunitat de participar en l'exposició «Qu'est-ce que li*design?» en el Musée des Arts Décoratifs de París. En 1970-71, Charles va ser nomenat professor en la càtedra Charles Eliot Norton Professor of Poetry de la Unviersidad d'Harvard. El MoMA va tornar a presentar una exposició de l'obra dels Eames titulada «Furniture by Charles Eames» en 1973. Charles Eames va morir en St. Louis en 1978; Ray va morir en 1988.

Charles i Ray Eames han tingut una profunda i duradora influència en Vitra. La seva activitat com a fabricant de mobles va començar en 1957 amb la producció dels seus dissenys. Però no solament són els productes de Charles i Ray Eames els que han deixat la seva petjada en Vitra. Fins i tot avui, la seva filosofia del disseny continua profundament arrelada en els valors, l'orientació i els objectius de l'empresa.
Vitra ha redissenyat la clàssica cadira dissenyada pels Eames, aportant una nova alçada per a un major confort, adaptant-la a les mesures del cos humà actual.



Base auró daurate.
Material de tapisseria Hopsak.
Color de l'entapissat de seient menta/bosc.
Color carcassa seient oceà.
Protector peu potes feltre basic dark.
Sigues el primer a comentar
Necessites registrar-te per poder fer comentaris.

Productes relacionats